Deze Algemene Voorwaarden zijn gericht aan zowel Consumenten als bedrijven die de Winkel gebruiken, tenzij een bepaalde bepaling van de Algemene Voorwaarden anders bepaalt en alleen gericht is aan Consumenten of alleen aan bedrijven.

De bepalingen van de Algemene Voorwaarden met betrekking tot consumenten zijn ook van toepassing op natuurlijke personen die een zakelijke activiteit uitoefenen en een overeenkomst sluiten die rechtstreeks verband houdt met hun bedrijfsactiviteit, indien uit de bewoordingen van de overeenkomst volgt dat de overeenkomst voor deze persoon niet van professionele aard is, met name omdat deze voortvloeit uit het voorwerp van de bedrijfsactiviteit die door deze persoon wordt uitgeoefend.

Om de Winkel te gebruiken, is het noodzakelijk om de Algemene Voorwaarden en het

Privacybeleid te lezen, al hun bepalingen te aanvaarden en zich ertoe te verbinden de

Winkel te gebruiken in overeenstemming met hun bepalingen.

Als u geen van de bepalingen van de Algemene Voorwaarden of het Privacybeleid accepteert, dient u de Store niet te gebruiken.

De Store zet zich in voor de bescherming van de rechten van de consument. Consumenten kunnen geen afstand doen van de rechten die hen zijn toegekend. Alle bepalingen van de Algemene Voorwaarden die minder gunstig zijn voor Consumenten zijn nietig en de bepalingen van algemeen toepasselijk recht zijn in de plaats daarvan. Daarom zijn de bepalingen van de Algemene Voorwaarden niet bedoeld om consumentenrechten uit te sluiten of te beperken op grond van dwingende wettelijke bepalingen, en eventuele twijfels moeten in het voordeel van consumenten worden geïnterpreteerd.

  1. DEFINITIES

Alle hieronder gedefinieerde termen met een hoofdletter hebben de volgende betekenis:

Winkel, de online winkel van de verkoper beschikbaar op: www.amihoutkachel.nl

Algemene Voorwaarden – deze Algemene Voorwaarden van de Store;

Verkoper – AMI Fires Srl, operationele bedrijfsactiviteit onder de bedrijfsnaam Amifires.com; Amipoeles.com; Amikaminofen.de; en Amihoutkachel.nl met zijn geregistreerde advertentie in Rue Fond de Més 5/18, Tour B 1348 Louvain-la-Neuve België . e-mailadres: [email protected]; BTW: BE 0778 430 245, ingeschreven in het Centraal Elektronisch Register en Informatie over Handelsactiviteit (CEIDG) dat wordt bijgehouden door de Minister van Economie;

Koper – een natuurlijke persoon met volledige bevoegdheid voor juridische transacties (indien vereist door de wet, ook een persoon met beperkte bevoegdheid voor juridische transacties), een rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid die de wettelijke bevoegdheid geniet, die gebruik maakt van diensten die elektronisch door de verkoper worden geleverd;

Consument – een natuurlijke persoon die een juridische transactie verricht die niet rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit;

Werkdagen – alle weekdagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen;

Kalenderdagen – alle volledige dagen, met inbegrip van zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen;

Registratieformulier – een formulier dat beschikbaar is in de Store en waarmee het mogelijk is om een Account aan te maken;

Account – een reeks bronnen in het informatie- en communicatiesysteem van de Verkoper, gemarkeerd met een individuele naam (login) en wachtwoord die door de Koper zijn verstrekt, waarin de gegevens van de Koper worden opgeslagen, inclusief informatie over geplaatste Bestellingen;

Bestelformulier – een formulier dat beschikbaar is in de Winkel en waarmee de Koper een Bestelling kan plaatsen en laten verwerken zonder dat hij een Account hoeft aan te maken;

Bestelling – een wilsverklaring van de Koper die een aanbod vormt om een Productverkoopovereenkomst met de Verkoper te sluiten;

Individueel aanbod – een aanbod dat op individueel verzoek van de koper is opgesteld en door de verkoper per e-mail naar het opgegeven e-mailadres naar de koper wordt verzonden. Aanvaarding van een Individueel Aanbod door de Koper komt neer op het lezen en aanvaarden van de Winkelvoorwaarden en het Privacybeleid van de Verkoper door de Koper en daarmee op het sluiten van een Productverkoopovereenkomst met de Verkoper;

Contract – een verkoopovereenkomst voor Producten die via de Store is gesloten;

Product – een roerend goed dat beschikbaar is in de Winkel, zijnde het voorwerp van de Overeenkomst tussen de Koper en de Verkoper. Alle Producten die in de Store beschikbaar zijn, zijn origineel, gloednieuw (vrij van defecten) en voldoen aan de toepasselijke normen en vereisten;

Winkelwagen – een lijst van Producten die bestaat uit Producten die in de Winkel worden aangeboden op basis van de keuze van de Koper;

Promotie – een in de tijd beperkte prijskorting op geselecteerde producten;

Nieuwsbrief – een dienst die elektronisch wordt aangeboden door de Verkoper, die erin bestaat geïnteresseerde Kopers in staat te stellen automatisch de belangrijkste informatie met betrekking tot de Winkel te ontvangen op een opgegeven e-mailadres;

Formulier voor herroeping van de overeenkomst – een document dat aan de algemene voorwaarden is gehecht en dat het mogelijk maakt de overeenkomst te herroepen;

Klachtenformulier – een document dat bij de Algemene Voorwaarden is gevoegd en dat het mogelijk maakt een klacht in te dienen;

Overmacht – willekeurige, onvoorzienbare en niet te voorkomen gebeurtenissen, in het bijzonder plotselinge ernstige industriële en technologische storingen, onderbreking van de

energievoorziening, beperkingen veroorzaakt door oorlog, staking, epidemische noodtoestand, epidemieën, natuurramp of bevel van staats- en zelfbestuur dat de uitvoering van het contract verhindert, enz.

  1. GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE WINKEL

De langs elektronische weg door de Verkoper geleverde diensten bestaan uit:

het mogelijk maken om een Store-account aan te houden;

het mogelijk maken om een Overeenkomst te sluiten door het invullen van het Bestelformulier;

het mogelijk maken om een Overeenkomst te sluiten door de Verkoper een Individueel Aanbod aan de Koper te doen; het verzorgen van de Nieuwsbrief.

Alvorens het Registratieformulier in te vullen en een Account aan te maken, wordt de Koper verzocht de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid te lezen en te accepteren. De Overeenkomst voor een Winkelaccount wordt gesloten voor onbepaalde tijd en brengt geen financiële verplichtingen met zich mee voor de Koper. De overeenkomst kan te allen tijde worden beëindigd door de Koper door de Store-account te verwijderen of door een kennisgeving van opzegging te sturen naar het volgende e-mailadres van de Verkoper: [email protected].

De Koper is verplicht de Winkel te gebruiken op een manier die in overeenstemming is met de toepasselijke wetgeving, de regels van sociale coëxistentie en goede praktijken, met respect voor de persoonlijke rechten en de intellectuele eigendomsrechten van derden.

De Winkel kan Promoties organiseren voor geselecteerde Producten uit het aanbod van de Winkel. De Verkoper bepaalt de regels met betrekking tot de promoties en maakt deze openbaar beschikbaar op de website van de Winkel.

De mededelingen, advertenties, prijslijsten en andere productinformatie van de verkoper die op de website van de Store worden verstrekt, in het bijzonder de productbeschrijvingen, technische en prestatieparameters en prijzen, vormen een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst.

  1. VOORWAARDEN VOOR HET PLAATSEN VAN BESTELLINGEN

De Koper kan een van de volgende methoden kiezen om een Bestelling te plaatsen:

het plaatsen van een Bestelling via een eerder aangemaakt Account;

het plaatsen van een bestelling door het invullen van het Bestelformulier dat beschikbaar is op de website van de Winkel;

het plaatsen van een bestelling door het aanvaarden van een Individueel Aanbod dat u van de Verkoper heeft ontvangen.

Bestellingen kunnen 7 kalenderdagen per week, 24 uur per dag worden geplaatst.

Om een Bestelling succesvol te plaatsen en af te ronden, is het noodzakelijk dat de Koper het Registratieformulier invult en zo een Account aanmaakt.

Om een Bestelling met succes te plaatsen en af te ronden, is het noodzakelijk dat de Koper een Product aan de Winkelwagen toevoegt, het Bestelformulier op de website van de Winkel invult en naar de [email protected] stuurt

Om een Bestelling met succes te plaatsen en af te ronden, is het noodzakelijk dat de Verkoper per e-mail een Aanbod aan [email protected] stuurt dat op individueel verzoek

van de Koper is opgesteld, en dat de Koper de voorwaarden van een dergelijk Aanbod aanvaardt.

Bestellingen die op werkdagen na 17:00 uur worden geplaatst, op zaterdag, zondagen en wettelijke feestdagen, worden op de volgende werkdag verwerkt.

De bevestiging van het plaatsen en aanvaarden van een Bestelling voor verwerking wordt door de Verkoper per e-mail naar de Koper verzonden. De Overeenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen na ontvangst van de e-mail door de Koper.

Verwerkte bestellingen kunnen door de koper worden gewijzigd of geannuleerd totdat het product is verzonden.

Wijzigingen kunnen alleen betrekking hebben op het opzeggen van alle of een deel van de Producten waaruit de Bestelling bestaat, wijzigingen in het afleveradres of wijzigingen in de gegevens op het Aankoopbewijs. Het is mogelijk om een bestelling te wijzigen of te annuleren door contact op te nemen via [email protected]

Elke wijziging kan leiden tot een wijziging van het tijdstip van verwerking van de Bestelling.

De verwerkingstijd van de bestelling is maximaal 90 werkdagen. Deze tijd kan variëren, afhankelijk van het type product en de beschikbaarheid ervan.

De Koper wordt op de hoogte gebracht van de onbeschikbaarheid van de Producten en heeft dus het recht om in te stemmen met een verlenging van de verwerkingstijd van de Bestelling of om ontslag te nemen van het bestelde Product of de gehele Bestelling. In geval van niet-beschikbaarheid van Producten wordt de geschatte verwerkingstijd van de Bestelling individueel met de Koper overeengekomen.

In geval van twijfel over een geplaatste Bestelling (bv. een foutief adres, onvolledige persoonsgegevens), behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Bestelling te laten verifiëren door de Winkeldienst.

De Verkoper behoudt zich het recht voor om een Bestelling te annuleren indien de Koper, ondanks dat hij werd opgeroepen, nalaat om binnen de 7 Kalenderdagen de gebreken te verhelpen die moeten worden verholpen om een Bestelling met succes te voltooien.

  1. BETALINGEN

Alle prijzen die in de Store worden aangeboden, zijn inclusief btw en andere componenten.

Leveringskosten worden toegevoegd aan het totaalbedrag van de Bestelling.

Voor Kopers die een Product bestellen met een plaats van levering buiten de douanegrenzen van de Europese Unie, zijn alle prijzen nettoprijzen, d.w.z. de prijzen die in de Store worden weergegeven, zijn exclusief BTW, douanerechten en andere invoerrechten. BTW, douanerechten en andere invoerheffingen die volgens de wetgeving van het land van bestemming van toepassing kunnen zijn op de invoer van goederen, worden door de koper aangegeven en verantwoord op het moment van aankoop of levering.

Gezien de aanzienlijke verschillen in invoerregelgeving tussen landen, raden wij u aan contact op te nemen met het douanekantoor van het land van bestemming van het product om meer te weten te komen over invoerrechten en -kosten.

De Koper wordt telkens voor de finale op de hoogte gebracht van het totaalbedrag van de Bestelling bevestiging van de Bestelling.

Elke bestelling gaat vergezeld van een aankoopbewijs. Om de Bestelling te voltooien, machtigt de Koper de Verkoper om BTW-facturen uit te reiken zonder de handtekening van de ontvanger. Het aankoopbewijs in de vorm van een PDF-bestand om te downloaden en af te drukken, wordt verzonden naar het e-mailadres dat door de Koper is opgegeven tijdens de registratie van het Account of bij het plaatsen van een Bestelling. Indien de Koper een BTW-factuur op papier wenst te ontvangen, wordt de Koper verzocht contact op te nemen met info@amifires .com.

Als een Koper als ondernemer een Bestelling plaatst, zal de Winkel de Koper vragen om aanvullende gegevens te verstrekken (o.a. de bedrijfsnaam, fiscaal identificatienummer –

Europees BTW-nummer), bovenop de gegevens die nodig zijn voor een Koper die als Consument een Bestelling plaatst, die voortvloeien uit de fiscale verplichtingen van de Verkoper en de Koper.

Indien de Koper een Bestelling plaatst en als Consument gegevens verstrekt, is het onmogelijk om de aard van deze verkoop te wijzigen in professionele verkoop, d.w.z. verkoop waarbij de Koper optreedt als ondernemer.

Indien een Bestelling wordt geplaatst door een Koper die handelt als ondernemer uit een ander EU-land dan België, verbindt de Koper zich ertoe de Verkoper een scan te bezorgen van de ingevulde en ondertekende bevestiging van de Productontvangst, die samen met het Aankoopbewijs zal worden verzonden.

De Koper kan een van de volgende betalingswijzen kiezen voor de bestelde Producten (in bepaalde gevallen of afhankelijk van het type en de plaats van levering die de Koper heeft gekozen, behoudt de Verkoper zich het recht voor om alleen bepaalde betaalmethoden te aanvaarden): betaling via gewone of online overschrijving op de bankrekening van de Verkoper;

Producten worden verzonden wanneer 100% van het totale bedrag van de bestelling is gecrediteerd. De betaling dient te worden overgemaakt naar een van de hieronder vermelde bankrekeningen van de Verkoper:

AMI Fires BV

CBC Banque SA

SWIFT / BIC CREGBEBB

Rekeningnummer:BE91 7320 6199 5276

Indien de Koper de betaling niet binnen 7 kalenderdagen na de datum van bevestiging van de Bestelling verricht, zal de Verkoper de Koper per e-mail of oproep doen om de betaling uit te voeren. In geval van een ongeldige e-mail of telefoontje heeft de Verkoper het recht om de Bestelling te annuleren en de Koper hiervan per e-mail of telefoon op de hoogte te stellen.

  1. TERUGKERENDE BETALING

Terugkerende betaling kan worden gebruikt door een Koper die geen Consument is. De koper verbindt zich ertoe om, om gebruik te maken van de terugkerende betaling, de verkoper de gegevens van de betaalkaart te verstrekken.

Om een betaalkaart te registreren, moet de Koper als onderdeel van het proces van het invullen van het Registratieformulier, bij het selecteren van de betaalmethode, de gegevens van de betaalkaart verstrekken (16- of 19-cijferig betaalkaartnummer, vervaldatum van de betaalkaart, CVV/CVC) en de bepalingen van de Algemene Voorwaarden met betrekking tot terugkerende betalingen accepteren.

Door de bepalingen van de Algemene Voorwaarden met betrekking tot terugkerende betalingen te aanvaarden, geeft de Koper toestemming voor de registratie van de betaalkaart in de loop van het betalingsproces.

Een Koper die vrijwillig en bewust instemt met terugkerende betalingen, zal het bedrag van de Bestellingen dat uiteindelijk door de Koper is goedgekeurd, op zijn betaalkaart laten afschrijven.

De betaling voor een Bestelling wordt in rekening gebracht op de betaalkaart nadat een Bestelling op zijn vroegst definitief is goedgekeurd door de Koper, wat betekent dat de betaling in rekening wordt gebracht nadat de Bestelling in de Winkel is geplaatst.

Een btw-factuur voor een geplaatste Bestelling wordt uitgegeven en naar de Koper gestuurd naar het e-mailadres dat is opgegeven tijdens het proces van accountregistratie.

De frequentie van de kosten is variabel en hangt af van de frequentie van de Bestellingen die door de Koper worden geplaatst.

De betaalkaart van de Koper wordt telkens belast na de definitieve acceptatie van een Bestelling door de Koper, totdat de Koper afziet van de terugkerende afschrijving van de betaalkaart.

Als een poging om de betaalkaart te belasten mislukt, moet de verkoper binnen 1 kalenderdag na de eerste poging een nieuwe poging doen om de betaalkaart te belasten. Als twee pogingen om de betaalkaart te belasten mislukken, wordt een bestelling geannuleerd.

De Koper kan afzien van de terugkerende afschrijving van de betaalkaart door een e-mail te sturen naar [email protected] door contact op te nemen met de Marketing Manager. Om te voorkomen dat de volgende afschrijving op de betaalkaart van de koper plaatsvindt, moet de annuleringsmelding ten minste 2 werkdagen voor de datum van de geplande afschrijving worden bezorgd.

In geval van vragen over terugkerende betalingen met het gebruik van een betaalkaart, kan de Koper een e-mail sturen naar [email protected]

  1. LEVERING

De Koper kan de volgende leveringswijzen van de bestelde Producten kiezen (in bepaalde gevallen of afhankelijk van het door de Koper gekozen type en de plaats van levering of de grootte van de zending, behoudt de Verkoper zich het recht voor om alleen bepaalde leveringsmethoden te aanvaarden):

levering van Producten door koeriersbedrijven;

afhaling van Producten bij een afhaalpunt.

Het afleveradres wordt door de Koper opgegeven bij het plaatsen van een Bestelling. De leveringskosten zijn voor rekening van de Koper.

Leveringen binnen de Europese Unie zijn niet onderworpen aan douanerechten. In het geval van leveringen naar landen buiten de Europese Unie zijn douane-, belasting- en andere heffingen van toepassing en is het de verantwoordelijkheid van de koper om deze na te leven.

De Koper wordt geïnformeerd over de leveringskosten vóór de definitieve bevestiging van het plaatsen van de Bestelling.

  1. KLACHTEN OVER CONSIGNATIESCHADE

Na ondertekening van de vrachtbrief (leesbare handtekening, datum en tijdstip van ontvangst van het pakket) is de Koper, die geen Consument is, verplicht de inhoud van het pakket in het bijzijn van de koerier te controleren. De koerier is verplicht te wachten tot de zending is geïnspecteerd.

Indien een Product blijkt te ontbreken of beschadigd te zijn, dient een schaderapport te worden opgesteld, dat de basis vormt voor de behandeling van de klacht. Als de koerier zijn verplichting niet nakomt, d.w.z. niet wacht tot de zending is geïnspecteerd, is de koper verplicht om op de datum van afhaling van de zending de schade te melden aan het transportbedrijf dat de levering afhandelt.

Voordat de Koper het schaderapport ondertekent, is de Koper verplicht deze zorgvuldig te lezen en bijzondere aandacht te besteden aan de overeenstemming van de daarin opgenomen informatie met de werkelijke staat van de zending (schade aan de verpakking, waarschuwingsmarkeringen).

Bovendien kan de Koper bovendien foto’s maken van het beschadigde Product.

In geval van moeilijkheden bij de controle van het Product of de weigering van de koerier om een schaderapport op te stellen, stelt de Verkoper voor om de persoonlijke gegevens van de werknemer van het transportbedrijf – naam, achternaam en koeriersnummer – te

noteren en deze informatie onmiddellijk door te geven aan de persoon die de Bestelling afhandelt of aan [email protected]

Een ingevuld schaderapport (met vermelding van de datum van levering van de goederen) moet door de Koper per e-mail naar [email protected] worden gestuurd

  1. KLACHT ONDER WETTELIJKE GARANTIE VOOR LICHAMELIJKE GEBREKEN

Indien een Product gebrekkig blijkt te zijn, is de Koper verplicht de Verkoper hiervan op de hoogte te stellen.

Een klacht dient een beschrijving te bevatten van het gebrek aan het Product, de datum waarop het zich heeft voorgedaan en het verzoek van de Koper. Om de klachtenafhandeling te vergemakkelijken, stelt de verkoper een klachtenformulier ter beschikking met e-mail, evenals een klachtenformulier in tekstbestandsformaat. Koper wordt verzocht een ingevuld Klachtenformulier in te dienen of een ingevuld Klachtenformulier naar Verkoper te sturen, bijvoorbeeld per e-mail naar [email protected] Om technische en organisatorische redenen zullen klachten die via het Klachtenformulier worden ingediend, sneller worden

verwerkt. De Koper is niet verplicht om de door de Verkoper opgestelde formulieren te gebruiken.

De Verkoper verbindt zich ertoe om binnen de 14 kalenderdagen te reageren op de door de Koper ingediende klacht. Geen enkele reactie van de Verkoper na het verstrijken van de in de vorige zin genoemde termijn zal ertoe leiden dat de klacht gegrond wordt geacht.

De verkoper is aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie, indien het gebrek is ontdekt vóór het verstrijken van 2 jaar vanaf de vrijgave van het product aan de koper. De aansprakelijkheid van de verkoper onder de wettelijke garantie jegens kopers die geen consument zijn, is volledig uitgesloten.

  1. WAARBORG

De Producten die in de Winkel worden aangeboden, worden gedekt door een kwaliteitsgarantie op de goede werking van het Product vermeld op het Aankoopbewijs, die wordt verleend door de Verkoper.

De garantieperiode die voor elk verkocht product wordt toegekend, is afhankelijk van het product en de onderdelen ervan. Het Product kan uit veel losse onderdelen bestaan en voor verschillende onderdelen gelden verschillende garantietermijnen.

De garantieperiode gaat in op het moment van aankoop of installatie van het originele product door de eerste koper (eindgebruiker). De rechten van de Koper uit hoofde van de verleende garantie vervallen van rechtswege na het verstrijken van de garantieperiode.

Elke schade die het gevolg is van ondeskundige behandeling, opslag, ondeskundig onderhoud, niet-naleving van de voorwaarden gespecificeerd in de bedienings- en onderhoudshandleiding of andere oorzaken buiten de controle van de fabrikant, leidt tot verlies van de garantierechten.

Om een klacht in te dienen, dient de Koper het Klachtenformulier in te vullen of een ingevuld Klachtenformulier naar [email protected] te sturen. De Koper wordt verzocht het Aankoopbewijs of een kopie daarvan bij te voegen, evenals de garantiekaart. Om technische en organisatorische redenen worden klachten die worden ingediend via het Klachtenformulier, dat door verkoper per e-mail wordt verzonden, sneller in behandeling genomen.

Een ingediende klacht wordt geverifieerd door de verkoper, die zal bepalen of het gebrek niet de schuld van de koper is. De Klacht dient te worden behandeld binnen 14 Kalenderdagen vanaf de datum waarop deze schriftelijk is ingediend.

De garantie sluit de rechten van de Koper die voortvloeien uit de aansprakelijkheid van de Verkoper voor fysieke en juridische gebreken van het Product als gevolg van de wettelijke bepalingen inzake de wettelijke garantie voor gebreken van verkochte goederen niet uit, beperkt deze niet en schort deze niet op.

  1. HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST

Een Koper die een Consument is, heeft het recht om de Overeenkomst om welke reden dan ook te herroepen binnen 14 Kalenderdagen:

in geval van aankoop van één Product – vanaf de datum waarop de Koper het Product in

bezit krijgt of waarop een door de Koper aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het Product in bezit neemt;

in geval van aankoop van meerdere Producten die afzonderlijk worden geleverd – vanaf de

datum waarop de Koper het laatste Product in bezit neemt of waarop een door de Koper aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het laatste Product in bezit neemt;

in geval van aankoop van Producten die in partijen of in delen worden geleverd – vanaf de

datum waarop de Koper de laatste partij of het laatste deel in bezit neemt of waarop een door de Koper aangewezen derde, anders dan de vervoerder, de laatste partij of het laatste deel in bezit neemt;

in het geval van een overeenkomst die betrekking heeft op de regelmatige levering van Producten gedurende een bepaalde periode – vanaf de datum waarop de Koper het eerste

artikel in bezit krijgt of waarop een door de Koper aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het eerste Product in bezit neemt.

De Koper heeft niet het voormelde recht in de gevallen beschreven in de bepalingen van de wet, en in het bijzonder in geval van:

levering van diensten, indien de Verkoper een dienst volledig heeft voltooid na uitdrukkelijke toestemming van de Koper, die voorafgaand aan het verrichten van de prestatie is geïnformeerd dat de Koper bij het verrichten van de prestatie door de Verkoper het recht verliest om de Overeenkomst te herroepen;

contracten waarbij in het kader van een niet-gefabriceerd artikel dat is vervaardigd volgens de specificaties van de koper of dat voldoet aan de individuele behoeften van de koper, wordt geleverd;

bijzondere overeenkomsten waarbij onder zaken worden geleverd die na levering, naar hun aard, permanent met andere zaken worden verbonden;

overeenkomsten waarin de Koper de Verkoper uitdrukkelijk verzoekt om naar de Koper te komen om dringende herstellings- of onderhoudswerken uit te voeren. Indien de Verkoper daarnaast andere diensten levert dan die welke door de Koper worden verlangd of andere zaken levert dan vervangende onderdelen die nodig zijn om de reparatie of het onderhoud uit te voeren, heeft de Koper het recht om een Overeenkomst op afstand met betrekking tot de aanvullende diensten of artikelen te herroepen.

Om het recht om de Overeenkomst te herroepen uit te oefenen, moet de Koper de Verkoper op de hoogte stellen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring die op enigerlei wijze aan de Verkoper wordt verstrekt. De koper kan het formulier voor herroeping van de overeenkomst gebruiken, maar dit is niet verplicht. Om de termijn voor het herroepen van de Overeenkomst te respecteren, volstaat het dat de Koper informatie verstrekt over de uitoefening van het recht van de Koper om de Overeenkomst te herroepen voordat de termijn verstrijkt.

Om technische en organisatorische redenen worden verklaringen die via het formulier voor herroeping van de overeenkomst van de koper worden ingediend, sneller verwerkt.

Een Koper die een Overeenkomst op afstand herroept, is verplicht het Product binnen 14 kalenderdagen na de datum van indiening van de herroepingskennisgeving terug te sturen.

Producten die worden geretourneerd door herroeping van de overeenkomst moeten worden verzonden naar het adres dat wordt geadviseerd door de [email protected] .

Gelieve het aankoopbewijs of een kopie daarvan bij het geretourneerde product te voegen. De verzendkosten van het geretourneerde Product zijn voor rekening van de Koper. Als het Product vanwege zijn aard normaal gesproken niet per post kan worden geretourneerd, draagt de Koper de directe kosten van het terugsturen van het Product (bijv. kosten voor het verzenden van het Product per koerier).

Alvorens het recht om de Overeenkomst te herroepen uit te oefenen, mag de Koper het op afstand gekochte Product alleen hanteren op een manier waarop het mogelijk is om het in een stationaire winkel te hanteren, maar mag hij het Product niet in gebruik nemen. De Koper is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het Product als gevolg van het gebruik van het Product anders dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen. In geval van schade bestaande uit een waardevermindering van het Product als gevolg van de behandeling van het Product op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen, zal de Verkoper een debetnota aan de Koper uitgeven, die tot gevolg heeft dat de waarde van de terugbetaalde betaling wordt verminderd met de waarde van de schade, of zal de Koper verplichten tot betaling van de waarde van de schade.

In geval van herroeping van de Overeenkomst garandeert de Verkoper een terugbetaling van alle betalingen die hij van de Koper heeft ontvangen, met inbegrip van een terugbetaling van de kosten van levering van de artikelen aan de Koper onmiddellijk, en in ieder geval niet later dan binnen 14 Kalenderdagen vanaf de datum waarop de Verkoper op de hoogte werd gebracht van de beslissing van de Koper om het recht om de Overeenkomst te herroepen uit te oefenen. De Verkoper kan de terugbetaling opschorten totdat hij het Product heeft ontvangen of totdat hij het bewijs heeft geleverd dat het Product is teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

Verkoper zal de betaling terugbetalen met behulp van dezelfde betaalmethode als die door Koper is gebruikt, tenzij Koper uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere terugbetalingsmethode die geen extra kosten voor Koper met zich meebrengt. In het geval van een terugbetaling voor een betaling door de Koper met een betaalkaart, zal de Verkoper de terugbetaling uitvoeren op de bankrekening die is toegewezen aan de betaalkaart van de Koper. In geval van betaling met behulp van elektronische betaalmethoden, rembours of periodieke betaling, is het noodzakelijk dat de koper een bankrekeningnummer opgeeft waarop de retourzending moet worden gedaan.

Indien Koper heeft gekozen voor een andere wijze van levering dan de door Verkoper aangeboden goedkoopste standaard leveringsmethode, is Verkoper niet gehouden tot terugbetaling aan Koper van eventuele extra kosten die Koper heeft gemaakt.

Indien de Koper de Overeenkomst herroept en het Product op kosten van de Verkoper of met behulp van de betaalmethode onder rembours verzendt, zal de Verkoper de gemaakte verzendkosten in rekening brengen bij de Koper.

De bepalingen van deze paragraaf zijn niet van toepassing op Kopers die geen Consumenten zijn.

  1. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

De Verkoper is de Verantwoordelijke voor de Verwerking van de Persoonsgegevens van de Koper. Details over de verwerking van persoonsgegevens zijn te vinden in het privacybeleid.

Als u opmerkingen of zorgen heeft of een klacht wilt indienen over de verwerking van persoonsgegevens, neem dan contact op met ons at [email protected].

  1. AUTEURSRECHTELIJKE BESCHERMING

Alle foto’s van Producten en ander materiaal (inclusief teksten, afbeeldingen, logo’s) die op de website van de Store zijn geplaatst, zijn eigendom van de Verkoper of zijn door de Verkoper gebruikt met toestemming van derden die de auteursrechten op de website hebben.

Het is verboden om foto’s of ander grafisch materiaal te kopiëren en teksten die op de website van de Store zijn gepubliceerd opnieuw af te drukken, inclusief om deze online beschikbaar te stellen zonder schriftelijke toestemming van de Verkoper of van een andere derde die de auteursrechten daarop bezit. Het is ook verboden voor derden om foto’s te downloaden van de website van de Store en deze te gebruiken voor marketing- of commerciële doeleinden.

Het gebruik van de hierboven genoemde materialen zonder schriftelijke toestemming van Verkoper of een andere derde die houder is van relevante auteursrechten is onrechtmatig en kan een basis vormen voor het starten van een civiele of strafrechtelijke procedure tegen de daders.

  1. AANSPRAKELIJKHEID

De verkoper is niet aansprakelijk voor:

onbeschikbaarheid van de Winkel veroorzaakt door overmacht;

handelen of nalaten van de Koper of van derden voor wiens handelen of nalaten de Koper verantwoordelijk is;

het blokkeren door de beheerders van de mailserver van het verzenden van berichten naar het door de Koper opgegeven e-mailadres of voor het verwijderen en blokkeren van e-mailberichten door de software die is geïnstalleerd op de computer die door de Koper wordt gebruikt;

technische problemen of technische beperkingen van de computerhardware, het eindapparaat, het communicatie- en informatiesysteem en de telecommunicatie-infrastructuur die door de Koper worden gebruikt, die het voor de Koper onmogelijk maken om de Winkel en de daarin aangeboden diensten correct te gebruiken;

de gevolgen van het gebruik van de Winkel door de Koper in strijd met de toepasselijke wetgeving, met de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of met de in dit verband gevolgde gewoonte;

de daarmee verband houdende snelheid van de gegevensoverdracht en de daarmee verband houdende beperkingen, die het gevolg zijn van omstandigheden van technische, technologische en infrastructurele aard;

fouten in de verwerking van Bestellingen of andere instructies van de Koper, als gevolg van onjuiste gegevens die door de Koper zijn verstrekt.

Verkoper heeft het recht om de dienstverlening in de Store te beperken, op te schorten of te beëindigen als gevolg van technische service, onderhoudswerkzaamheden, uitbreiding of werkzaamheden ter verbetering van de functionaliteit van de Store, indien dit geen afbreuk doet aan de rechten van Koper. Tegelijkertijd verbindt de Verkoper zich ertoe alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat de voormelde onderbrekingen tijdens de nachtelijke uren plaatsvinden en zo kort mogelijk duren.

  1. SLOTBEPALINGEN

De Koper behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden te wijzigen. Eventuele wijzigingen treden in werking op het door Verkoper uitdrukkelijk aangegeven tijdstip, doch niet eerder dan na het verstrijken van 7 Kalenderdagen vanaf de aankondiging ervan. Bestellingen die zijn geplaatst vóór de inwerkingtreding van de in de vorige zin bedoelde wijzigingen, worden verwerkt in overeenstemming met de voorwaarden die van toepassing zijn op het moment van het plaatsen van deze Bestellingen.

Alle geschillen tussen de Partijen zullen in der minne of in aanwezigheid van een onafhankelijke en onpartijdige bemiddelaar worden opgelost. Een Consument heeft ook het recht om een beroep te doen op een buitengerechtelijk klachten- en verhaalmechanisme. Om gebruik te maken van de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot online aankopen in der minne te beslechten, kan de Consument een klacht indienen via het ODR-platform van de EU, beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

De Algemene Voorwaarden, evenals de Contracten die op basis hiervan worden gesloten, worden beheerst door het Belgische recht en zijn onderworpen aan de jurisdictie van de Belgische rechtbanken en alle geschillen zullen worden beslecht door een Belgische gemeenschappelijke rechtbank die bevoegd is voor de maatschappelijke zetel van de Verkoper (indien het onmogelijk is om een geschil in der minne op te lossen). Het bepaalde in de vorige zin is niet van toepassing op Consumenten, indien de op Consumenten van toepassing zijnde bepalingen in de weg staan aan de keuze van het recht en van de ter beslechting van het geschil bevoegde rechter of aangeven welk recht en welke rechter van toepassing zijn voor de rechtsbetrekkingen met Consumenten.

De bepalingen van algemeen geldende wetsbepalingen zijn van toepassing op aangelegenheden die in deze verordening niet zijn geregeld.

My Cart
Wishlist
Recent bekeken
Compare Products (0 Products)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Categories