INFORMATIE OVEREENKOMSTIG DE VOORSCHRIFTEN INZAKE BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
In Europa en België zijn er regelgevingen inzake gegevensbescherming die bedoeld zijn om uw persoonlijke gegevens te beschermen, die onze entiteit moet naleven.
Het is dus heel belangrijk voor ons dat u perfect begrijpt wat we gaan doen met de persoonlijke gegevens die we van u vragen.
Daarom zullen we transparant zijn en u de controle over uw gegevens geven, met eenvoudige taal en duidelijke opties, zodat u kunt beslissen wat we met uw persoonlijke informatie doen.
Als u na het lezen van deze informatie twijfels heeft, aarzel dan niet om ze aan ons te stellen.
Hartelijk dank voor uw medewere
WIE ZIJN WIJ?
Onze naam: AMI Fires Spl. ·
Ons CIF/NIF: 21372972 ·
Onze hoofdactiviteit: Productie van houtkachels ·
Ons adres: Rue Fond de Més 5/18, Toren B 1348 Louvain-la-Neuve ·
Ons contact-e-mailadres: [email protected]
Onze website: www.amifires.com
Voor uw vertrouwen en veiligheid informeren wij u dat wij zijn geregistreerd in het Handelsregister/Openbare register als volgt:
Wij staan voor u klaar, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Waarvoor worden uw gegevens gebruikt?
Uw persoonlijke gegevens worden over het algemeen gebruikt om contact met u op te nemen en onze diensten aan u te verlenen.
Ze kunnen ook worden gebruikt voor andere activiteiten, zoals het versturen van reclame of het promoten van onze activiteiten.
Waarom hebben we uw gegevens nodig?
Uw persoonlijke gegevens zijn noodzakelijk om contact met u op te nemen en u van onze diensten te voorzien. Daarom stellen wij een reeks selectievakjes beschikbaar, zodat u op een duidelijke en eenvoudige manier kunt beslissen over het gebruik van uw persoonlijke gegevens.
Wie zal de informatie krijgen die we vragen?
Over het algemeen zal alleen degelijk gemachtigd personeel van onze entiteit de informatie kennen die we aanvragen.
Evenzo kunnen entiteiten die toegang nodig hebben tot uw gegevens om u van onze diensten te voorzien, ook uw persoonlijke gegevens kennen. Bijvoorbeeld, onze bank zal uw gegevens kennen als de betaling voor onze diensten wordt verricht via creditcard of bankoverschrijving.
Evenzo zullen openbare of private entiteiten waaraan we verplicht zijn uw persoonlijke gegevens te verstrekken op basis van de wet, uw informatie kennen. Bijvoorbeeld, fiscale wetgeving vereist dat bepaalde informatie over economische transacties boven een bepaald bedrag wordt verstrekt aan de Belastingdienst.
Als we uw persoonlijke gegevens moeten delen met andere partijen dan de genoemde gevallen, zullen we vooraf uw toestemming vragen via duidelijke opties waarmee u een beslissing kunt nemen.
Hoe gaan we uw gegevens beschermen?
We zullen uw gegevens beschermen met doeltreffende beveiligingsmaatregelen, afhankelijk van de risico’s verbonden aan het gebruik van uw informatie.
Om dit te doen, heeft onze entiteit een Gegevensbeschermingsbeleid goedgekeurd en jaarlijkse controles en audits uitgevoerd om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens altijd beveiligd zijn.
Mogen we uw gegevens naar andere landen sturen?
In de wereld zijn er landen die veilig zijn voor uw gegevens en anderen die niet zo veilig zijn. De Europese Unie is bijvoorbeeld een veilige omgeving voor uw gegevens. Ons beleid is om uw persoonlijke informatie niet naar een land te sturen dat niet veilig is in termen van gegevensbescherming.
Als het voor de levering van de dienst noodzakelijk is om uw gegevens naar een land te verzenden dat niet zo veilig is als Spanje, zullen we u altijd eerst om toestemming vragen en effectieve beveiligingsmaatregelen nemen om de risico’s van het verzenden van uw persoonlijke gegevens naar een ander land te verminderen.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens zolang onze relatie duurt en zolang we wettelijk verplicht zijn dit te doen. Nadat de wettelijke bewaartermijn is verstreken, verwijderen we ze op een veilige en milieuvriendelijke manier.
Wat zijn uw rechten op gegevensbescherming?
U kunt altijd contact met ons opnemen om te weten te komen welke informatie we over u hebben, deze te corrigeren als ze onjuist zijn en ze te verwijderen als onze relatie is beëindigd, indien dit wettelijk mogelijk is.
U hebt ook het recht om te vragen uw informatie over te dragen naar een andere entiteit. Dit recht staat bekend als ‘overdraagbaarheid’ en kan in sommige gevallen nuttig zijn.
Om een van deze rechten te verzoeken, moet u een schriftelijk verzoek indienen op ons adres, vergezeld van een kopie van uw identiteitsbewijs, zodat wij u kunnen identificeren.
In onze kantoren hebben we specifieke formulieren om deze rechten aan te vragen en we bieden onze hulp aan bij het invullen van deze formulieren.
Kun je later je toestemming intrekken als je van gedachten verandert?
U kunt uw toestemming intrekken als u van gedachten verandert over het gebruik van uw gegevens, op elk moment.
Als u bijvoorbeeld geïnteresseerd was in het ontvangen van reclame over onze producten of diensten, maar u wilt dit niet meer ontvangen, kunt u dit aan ons melden via het afmeldformulier dat verkrijgbaar is bij onze kantoren.
Maken wij profielen van u aan?
Wij hanteren geen beleid om profielen aan te maken van gebruikers van onze diensten.
Echter, er kunnen zich situaties voordoen waarin we, om dienstverlenings-, commerciële of andere redenen, informatieprofielen over u moeten aanmaken. Een voorbeeld zou kunnen zijn het gebruik van uw aankoop- of servicedossier om u producten of diensten aan te bieden die aansluiten bij uw smaak of behoeften.
In dat geval zullen we effectieve veiligheidsmaatregelen nemen die uw informatie altijd beschermen tegen onbevoegde personen die proberen het voor hun eigen voordeel te gebruiken.
Gebruiken we uw gegevens voor andere doeleinden?
Ons beleid is om uw gegevens niet voor andere doeleinden te gebruiken dan we u hebben uitgelegd. Als we uw gegevens toch voor andere activiteiten moeten gebruiken, zullen we u altijd vooraf om toestemming vragen via duidelijke opties, zodat u een beslissing kunt nemen.
ONS ENGAGEMENT VOOR DE BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS: “INGELICHTE PERSONEN EN BESCHERMDE GEGEVENS”.
Het directoraat / directeur van AMI Fires Spl. (hereinafter, the controller), assumes the greatest responsibility and the commitment to the establishment, the implementation and maintenance of this data protection policy, by ensuring the continuous improvement of the controller in order to achieve excellence with regard to compliance with the regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and the Council, of April 27, 2016 relating to the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and and repealing Directive 95/46/EC (algemene voorschriften voor gegevensbescherming) (speelt L 119/1, 04-05-2016) en Belgische voorschriften in termen van bescherming van persoonsgegevens (organische wetgeving, specifieke sectorale wetgeving en de regels voor aanvraag).
Het beleid voor gegevensbescherming van AMI Fires Spl. is gebaseerd op het beginsel van proactive accountability, waarbij de verwerkingsverantwoordelijke verantwoordelijk is voor het naleven van het wettelijke en jurisprudentiele kader dat van toepassing is op dit beleid en in staat is dit aan de betreffende toezichthoudende autoriteiten aan te tonen.
In dit verband wordt de verwerkingsverantwoordelijke geleid door de volgende beginselen, die als leidraad en kader moeten dienen voor al zijn personeel bij de verwerking van persoonsgegevens:
- Gegevensbescherming vanaf het ontwerp: de voor de verwerking verantwoordelijke neemt, zowel bij het bepalen van de middelen voor de verwerking als bij de verwerking zelf, passende technische en organisatorische maatregelen, zoals pseudonimisatie, om de beginselen van gegevensbescherming, zoals gegevensminimalisatie, effectief ten uitvoer te leggen en de noodzakelijke waarborgen in de verwerking te integreren.
- Gegevensbescherming standaard: de voor de verwerking verantwoordelijke neemt passende technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat standaard alleen de persoonsgegevens worden verwerkt die noodzakelijk zijn voor elk specifiek doel van de verwerking.
- Gegevensbescherming in de informatiecyclus: maatregelen ter waarborging van de bescherming van persoonsgegevens zijn van toepassing gedurende de hele informatiecyclus.
- Wettigheid, eerlijkheid en transparantie: persoonsgegevens worden op een wettige, eerlijke en transparante manier verwerkt ten opzichte van de betrokkene.
- Beperking van doeleinden: persoonsgegevens worden verzameld voor specifieke, uitdrukkelijke en rechtmatige doeleinden en worden niet later verwerkt op een manier die niet verenigbaar is met deze doeleinden.
- Gegevensminimalisatie: persoonsgegevens moeten toereikend, relevant en beperkt zijn tot wat noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt.
- Nauwkeurigheid: persoonsgegevens moeten nauwkeurig zijn en indien nodig worden bijgewerkt; alle redelijke maatregelen worden genomen om onjuiste persoonsgegevens, gezien het doel waarvoor zij worden verwerkt, onmiddellijk te wissen of te rectificeren.
- Beperking van de bewaartermijn: persoonsgegevens worden bewaard in een vorm die de identificatie van de betrokkenen toelaat gedurende een termijn die niet langer is dan noodzakelijk voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt.
- Integriteit en vertrouwelijkheid: persoonlijke gegevens worden verwerkt om de juiste beveiliging van persoonlijke gegevens te garanderen, inclusief bescherming tegen ongeautoriseerde of illegale verwerking en tegen verlies, vernietiging of toevallige schade, door passende technische of organisatorische maatregelen te implementeren.
- Informatie en opleiding: een van de sleutels tot het waarborgen van de bescherming van persoonsgegevens is de opleiding en informatieverstrekking aan het personeel dat betrokken is bij de verwerking van persoonsgegevens. Gedurende de levenscyclus van informatie zal alle personeel met toegang tot de gegevens op de juiste manier worden opgeleid en geïnformeerd over hun verplichtingen met betrekking tot het naleven van de regelgeving inzake gegevensbescherming.
Het gegevensbeschermingsbeleid van AMI Fires Spl. wordt aan alle medewerkers van de voor de gegevensverwerking verantwoordelijke partij meegedeeld en ter beschikking gesteld van alle belanghebbende partijen.
Daarom omvat dit beleid inzake gegevensbescherming alle personeelsleden van de voor de verwerking verantwoordelijke partij, die het moet kennen en als het hare aanvaarden, en iedere lid is verantwoordelijk voor het toepassen en controleren van de voor zijn taken geldende regelgeving inzake gegevensbescherming, alsook voor het signaleren en aanreiken van verbetermogelijkheden die hij geschikt acht om uitstekende naleving van de regelgeving te bereiken.
Dit beleid zal zoveel als nodig wordt geacht worden herzien door het management/bestuur van AMI Fires Spl., teneinde het te allen tijde aan de geldende bepalingen inzake gegevensbescherming aan te passen.